20181226

Anxiety Disorder And Panic Attacked

Anxiety Disorder And Panic Attacked


Anxiety atau penyakit kerisauan yang melampau-lampau terhasil daripada stress yang melampau. Stress, depresi, kemurungan yang terjadi akibat kejadian yang terlalu berkesan pada diri dan tidak boleh let go dan sukar untuk move on.

Ini adalah perkongsian serba sedikit cara untuk mencegah atau menguranginya.

Elakkan atau kurangkan aktiviti yang menghasilkan angin pada tubuh iaitu :

1. Jaga hubungan dengan Allah, solat, zikir dan mengaji.
2. Jaga hubungan sesama insan.
3. Jangan arahkan kipas atau aircond ke tubuh kita waktu tidur.
4. Jangan makan makanan yang pedas.
5. Elakkan makan selepas waktu Isyak (8.00 malam).
6. Minum air yang banyak. Lebih dari 2 liter.
7. Selalu berfikiran positif.
8. Bergaul dengan orang-orang yang positif.
9.Kurangkan memakan makanan manis/bergula/kafein.
10.Tenangkan minda dengan merawat ketegangan seperti membuat rawatan berbekam, akupunktur atau berurut.
11.Tidur awal dengan berwuduk.

Angin yang terkumpul di dalam perut akan menekan ke atas menyebabkan paru-paru tersepit dan sesak nafas. Ini akan menambahkan lagi tahap kerisauan.

Pada masa kini Anxiety bukan lagi penyakit yang asing kerana hampir semua masyarakat mengalami penyakit ini.

Amalkan gaya hidup yang sihat.

#PusatTerapiAlternatifDeEmilia
#sharingiscaring

20181127

JAMU MODEN WANITA MASA KINI


Saya ambil dulu sebagai Milkbooster. Antara khasiat Alfalfa ni: agen detox, membantu menyingkirkan toxin dalam badan, mengurangkan masalah keputihan, membantu mengecutkan rahim selepas bersalin.




1 botol ni tahan berbulan juga tau. Sudahlah murah, jimattt lagi.

Alfalfa ni juga kena gelar "Raja Segala Tumbuhan".

Alfalfa Shaklee adalah tumbuhan herba yang banyak digunakan dalam meningkatkan kesihatan manusia. Tumbuhan ini kaya dengan mineral dan vitamin penting seperti B, C, E, Kalsium, Fosforus, Fiber untuk kegunaan badan kita.

Ia di tanam tanpa bahan kimia dan akarnya boleh mencecah 20 meter kaki. Ini membolehkan Alfalfa menyerap mineral dan zat yang ada di dalam tanah. Jadi tidak hairanlah mengapa tumbuhan herba ini dipanggil raja tumbuhan kerana mempunyai khasiat yang tinggi.

Khasiat Alfalfa Shaklee:


🍀Untuk pelangsingan dan pengurangan berat badan

🍀Untuk melancarkan pembuangan dan mengelakkan sembelit

🍀Untuk atasi masalah badan dan ketiak berbau

🍀Untuk mengeratkan hubungan intim suami isteri

🍀Untuk kecantikan kulit dan jerawat

🍀Untuk allergy, sinusitis, resdung, bersin tidak berhenti, eczema

🍀Untuk gastrik dan perut sensitif

🍀Masalah anemia (kurang darah), masalah tinggi kolestrol.

🍀Membantu melegakan masalah saluran urinari.

🍀Mengurangkan retensi air dan garam berlebihan

🍀Mengurangkan keletihan dan kelesuan tanda asid tinggi dalam tubuh

🍀Bagus untuk msalah sakit sendi dan rapuh tulang

🍀Untuk ibu berpantang dan menyusukan anak

🍀Baik untuk menghadapi menopause

🍀Kaya dengan protein asid amino untuk atasi kekurangan nutrien.


Baca Info: Kalsium bagus untuk tulang.


Jamu moden, kembalikan aset wanita selepas bersalin.

Badan wanita selepas bersalin lebih ringan. Melegakan sakit badan.

Jamu moden dan agen detox 

Alfalfa legakan resdung dan kurangkan jerawat.

Beli sekarang untuk mendapatkan manfaat Alfalfa Shaklee ni.

Klik 👇👇 untuk Order.







Hubungi saya untuk jadual pemakanan yang lebih tepat dan dapat penerangan yang lebih jelas mengenai produk ini.

Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"

















SUPLEMEN STABILKAN HORMON WANITA

Hari ini saya mahu kongsikan satu suplemen yang sangat baik untuk membantu menstabilkan hormon wanita. 




"TEMAN BAIK PARA WANITA" 😍

Pernah dengar Evening Primrose Oil atau EPO? 

EPO yang selalu orang perempuan guna untuk masalah hormon dan masalah Pre Menstrual Syndrome atau PMS.

Dalam EPO ni terdapat khasiat GLA atau Gamma Linolenic Acid.

EPO yang berada di pasaran hanya mengandungi 7 - 10% sahaja khasiat sumber asli GLA. 

Tetapi GLA Complex Shaklee dihasilkan daripada Borage Seed yang mengandungi 17 - 25% khasiat sumber asli GLA. 

Ini bermakna GLA SHAKLEE 3 kali lebih berkesan berbanding EPO biasa.



BACA INFO: COQTROL UNTUK KULIT CANTIK

MANFAAT DAN KEBAIKAN GLA COMPLEX SHAKLEE


🌻 Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid wanita
🌻 Meningkatkan kesuburan dan membantu mengawal hormon
🌻 Melegakan simptom PMS atau Pre Menstrual Syndrome
🌻 Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
🌻 Menguatkan kuku dan rambut untuk menangani masalah rambut gugur
🌻 Membantu mengatasi masalah ekzema, alergik, gatal, kurap dan kulit kering
🌻 Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
🌻 Menguatkan sistem imuniti badan
🌻 Memperlahankan proses penuaan
🌻 Membantu untuk mengawal kolesterol dan kencing manis
🌻 Membantu menghalang penambahan berat badan



Period stabil lepas ambil GLA

Senggugut hilang.



SIAPA YANG SESUAI AMBIL GLA COMPLEX SHAKLEE?


🌺 Wanita yang mengalami masalah haid tidak teratur
🌺 Wanita yang mengalami masalah PMS seperti senggugut
🌺 Wanita yang mengalami masalah menopouse syndrome
🌺 Sesiapa yang ada masalah kulit seperti kulit kering dan kulit bersisik
🌺 Sesiapa yang ada masalah kesuburan termasuklah wanita dan juga lelaki

Dapatkan sebotol untul menikmati kebaikan GLA ini.




Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"




















20181121

MAKANAN TAMBAHAN UNTUK ANAK



Assalamualaikum. 
Hari ini saya mahu kongsikan makanan tambahan yang saya bagi untuk anak-anak saya.

Pengalaman saya anak pertama saya dulu kerap betul sakit, masuk umur 6 bulan dia selalu sakit, boleh dikatakan setiap 2 minggu mesti sakit.

Oleh kerana saya dan suami berkerja, so anak memang hantar ke taska. Di taska ni kita tak boleh kawal persekitaran sedia ada. Anak2 mesti cepat terjangkit.

Kalau sakit tu, mesti dalam seminggu baru sembuh. Sangat2 rasa terbeban masa tu. Macam2 cara kami buat supaya anak kuat imun tidak cepat sakit.

Makan minum kami kawal, makanan ringan memang anak tidak merasa. Alhamdulillah anak pertama saya ni suka makan buah. Tapi masih juga cepat sangat sakit.

Lagi sedih bila anak terpaksa masuk wad kerana demam tak terkawal.

Sehingga umur dia 10 bulan lebih, saya ternampak satu iklan yang minyak ikan ni bagus untuk kanak-kanak. Masa tu risau juga nak bagi anak makan sebab umur masih muda.

Tapi bila difikirkan, takkan saya sanggup bagi ubat setiap bulan kepada anak. So saya pun try satu minyak ikan ni.

Alhamdulillah..6 bulan konsisten bagi anak makan minyak ikan ni boleh nampak kesan positif. Dari setiap 2 minggu sakit, ke setiap 1 bulan, lepas tu 3 bulan dan last sekali kami suami isteri pun hampir lupa bila kali terakhir anak sakit.

Dan sekarang syukur atas kuasa Allah anak saya semakin kebal. Umur dah 2 tahun lebih. Dah jarang betul sakit. Dan tak mudah terjangkit. Hantar taska pun dah tak risau sangat.

Apa minyak ikan yang saya bagi tu?
Saya pilih suplemen Shaklee yang terbukti Semula jadi, Terbukti, Berkesan.

...

MINYAK IKAN BAIK UNTUK KESIHATAN ANAK.


✅ Membantu dalam pembentukan dan perkembangan otak kanak-kanak. Anak cepat belajar dan mudah faham.

✅ Meningkatkan daya fokus dan daya ingatan mereka. Membantu masalah mudah lupa atau ‘short term memory’.

✅ Meningkatkan antibodi badan terhadap penyakit. Anak jarang demam atau sakit. Jika sakit pun akan cepat baik.

✅ Menjadikan anak-anak lebih aktif dan dapat bersukan atau bermain dengan baik.

✅ Sifatnya yang memanaskan membantu melegakan demam selsema dan batuk.

✅ Mencairkan kahak dengan cepat. Sesuai bagi anak-anak kecil yang masih tidak pandai mengeluarkan kahak.

✅ Memberi keselesaan ketika batuk atau selsema terutamanya anak-anak yang masih kecil.

✅ Bersifat anti radang dan anti inflamasi yang membantu kanak-kanak yang mempunyai masalah asthma. Sudah ada yang bebas dari asthma setelah konsisten mengambil omega ini.

✅ Mempunyai Vitamin D untuk membantu masalah alahan  di kalangan anak-anak seperti masalah ekzema, alergi seafood ataupun alergi pada kulit.

DAPATKAN SEBOTOL UNTUK KESIHATAN ANAK2 KITA.👫👬👭

Hubungi saya untuk pembelian ya..

Beli 6 PERCUMA 1.

Beli 2 DISKAUN 5% 

📲📲📲
01119555328
01119555328
01119555328

Alhamdulillah Omega Guarg Shaklee ni dah bantu ramai anak2 di luar sana.

Minyak ikan buat anak lebih petah bercakap.

Minyak ikan bantu anak lebih cerdas

Demam anak cepat sembuh.

Minyak ikan bantu anak kurang batuk.

Minyak ikan bagus legakan kahak anak.

InsyaAllah minyak ikan Shaklee ni boleh membantu ibu2 di luar sana yang ada masalah anak kerap sakit.


Dapatkan cara pemakanan yang lebih berkesan dengan menghubungi saya. InsyaAllah cara makan yang betul akan dapat hasil yang terbaik.


Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"




















20181119

SEBAB BERAT SUSAH TURUN.

Kenapa berat badan susah untuk turun?




Semasa proses diet, kita bukan saja kehilangan lemak tapi juga kehilangan otot. 

Bila kehilangan otot, badan akan hilang keupayaan membakar lemak dan seterusnya merendahkan kadar metabolisme. 

Kesilapan kita adalah apabila terlalu mengawal jumlah pemakanan tetapi mengabaikan keperluan yang perlu ada dalam badan.

Dalam proses diet, pengambilan protein adalah salah satu yang sangat penting untuk membina otot dan mengelakkan badan menggeleber.

Jadi saya syorkan kamu ambil sumber protein yang lebih berkesan untuk bantu kamu turunkan berat badan dan support perlindungan otot.



Info : kebaikan bawang putih

Cinch Shake Shaklee.


》》minuman yang lazat, pantas dan berkhasiat untuk anda. Ia membekalkan nutrien seumpama satu hidangan, tetapi rasanya enak seperti pemanis mulut.

Diperkaya dengan Leusina.

Tahukan Anda? 
Leusina membantu mengekalkan otot untuk mencapai berat badan sihat.






Keberkesanan Cinch Shake: 


✔Memberikan rasa kenyang yang lebih lama. 

✔Boleh mengambil karbohidrat seperti nasi, tetapi dalam kadar yang sedikit. 

✔Memberi tenaga berpanjangan, jadi tidak cepat penat atau letih walaupun melakukan pelbagai aktiviti sepanjang hari. 

✔Membantu meningkatkan metabolisme badan (Cinch kaya dengan protien untuk bina balik otot, metabolisme tinggi). 

✔Memelihara otot untuk mengelak berat badan naik semula lebih cepat apabila sudah kurus. 

✔Membuang lemak-lemak berlebihan dan mengurangkan inci pada badan. 

Pastinya pola pemakanan yang betul dan senaman membantu penurunan berat badan yang lebih berkesan.😉


...


Hubungi saya untuk pembelian. Dan cara makan dan guide k.



Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"

















20181115

MINUMAN ISOTONIK TERBAIK DI MALAYSIA

MINUMAN ISOTONIK YANG MENYEGARKAN




Hilang rasa haus tengah panas2 ni.😁

Kalau dulu suka sangat beli minuam isotonik.yang ada dekat kedai tu.

Tapi sekarang saya pilih Performance Drink Shaklee.

Apakah kelebihan Performance Drink?


Sangat banyak kalau dibandingkan dengan minuman isotonik biasa.

⏹Bebas gas atau tidak berkarbonat.

⏹Kurang kandungan gula (less sugar).

⏹Tidak mengandungi lemak

⏹Tidak mengandungi kolestrol

⏹Tidak mengandungi bahan tiruan, pewarna atau pengawet tambahan.

⏹Dirumus KHAS dengan kandungan sodium, potasium dan karbohidrat yang mencukupi.

⏹Mempunyai kadar natrium yang rendah dan mempercepat kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh sekaligus. 

⏹Membantu mengatasi masalah dahaga (sesuai sangat utk minum ketika bersahur di bulan puasa)

⏹Bersifat isotonik . Jumlah kepekatan karbohidrat yang ada didalam Performance Drink adalah sama dengan darah kita. Ini memudahkan proses penyerapan sekaligus meningkatkan kadar gula di dalam darah. Kesannya? Tubuh lebih bertenaga dan cergas!


...

Apa kebaikan yang ada dalam Performance Drink?

Kenapa PD ni menjadi minuman isotonik terbaik?


✅Mengekalkan paras gula dalam darah.

✅Mempercepatkan proses penyembuhan apabila otot cedera.

✅Meningkatkan daya tahan badan dan otot.

✅Memberi tenaga kepada otot dan sel dengan cepat.

✅Menggantikan ar yang hilang semasa melakukan aktiviti fizikal.

✅Membekalkan tenaga fizikal.

✅Membantu badan lebih cergas dan aktif.

✅Mengimbangi metabolisme air di dalam tubuh.

✅Mengurangkan rasa haus.

✅Mencegah penghidratan.

✅Melembapkan kulit yang kering .


...


Sesuai untuk mereka yang...


⏺Mereka yang jarang atau kurang minum air, dehidrasi

Mereka yang berpuasa

⏺Mereka yang aktif bersukan

⏺Mereka yang sering letih

⏺Mereka yang selalu tidur lewat malam

⏺Mereka yang selalu mengalami sakit kepala

⏺Mereka yang ada penyakit gout

⏺Mereka yang demam, selsema

⏺Mereka yang ada masalah vagina kering

⏺Mereka yang mengalami cirit-birit

⏺Mereka yang tiada selera makan

⏺Mereka yang suka minuman isotonik atau karbohidrat (altenatif yang lebih sihat)

⏺Mereka yang sedang hamil (terutama jenis kerap muntah)

⏺Mereka yang sedang menyusukan anak

⏺Kanak-kanak yang demam


...


Order boleh dibuat menggunakan kad kredit/kad debit.

Selepas pembelian di buat, boleh hubungi saya untuk tips pengambilan Performance Drink ini.



Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"

















Tips Miliki Kulit Gebu Dan Lembut

TIPS Miliki Kulit

Gebu Dan Lembut





Kecantikan itu tidak kekal. Oleh kerana itu, kita tidak pernah jemu menjaga kulit siang dan malam, dengan harapan dapat menghapuskan tanda-tanda penuaan.

Tanda penuaan yang biasa dialami adalah:,

-Kulit nampak kusam
-Pigmentasi begitu ketara
-Kedutan halus kelihatan

Di sini saya kongsikan Tips untuk mendapat kulit gebu dan lembut dengan mudah.


1. MINUM AIR SECUKUPNYA.
-Sekurang 8 gelas sehari untuk memastikan kulit kekal terhidrat sepanjang hari. Elak kulit menjadi kering.

2. AMBIL MAKANAN SEIMBANG.
-Sebaiknya ambil makanan mengikut piramid makanan untuk keseimbangan nutrien yang mencukupi. Lebihkan buah dan sayuran. Kurangkan makanan berminyak.

3. GUNA SKINCARE YANG SESUAI
-Penggunaan set penjagaan kulit yang sesuai dapat melindungi kulit dan membersihkan kulit dengan berkesan. Pastikan skincare kita dari sumber semulajadi tanpa bahan kimia merbahaya 

4. PENGAMBILAN MAKANAN TAMBAHAN.
-Ramai kurang bersetuju dengan pengambilan makanan tambahan dalam kehidupan, tapi tahukan anda pengambilan makanan tambahan yang betul akan membantu mendapatkan kulit lagi sihat dan menawan. 

Salah satu makanan tambahan terbaik untuk kulit nampak gebu dan lembut adalah COQTROL PLUS keluaran Shaklee.


Jangan bimbang, kulit yang cantik boleh menjadi milik anda dengan nutrien yang tepat seperti Coenzyme Q10 (CoQ10). 

Jumlah antioksida ini adalah tinggi di dalam 
epidermis dan ia berfungsi untuk melindungi kulit anda daripada pelbagai faktor penuaan seperti sinaran UV, bahan pencemar, toksin dan banyak lagi. 

Walaupun badan kita menghasilkan CoQ10 secara semulajadi, penghasilannya berkurangan sekitar umur 20an dan sebab itu pengambilan suplemen CoQ10 sangat digalakkan.



Manfaat Menakjubkan CoQ10 kepada Kulit


💞 Perlindungan Optimum untuk Kulit Berseri


CoQ10, antioksida yang kuat, melindungi kulit daripada mengalami penuaan pramatang yang disebabkan oleh pendedahan matahari yang berlebihan dan tindak balas keradangan.

Ia juga meningkatkan perlindungan antioksida 
kulit dengan meneutralkan radikal bebas yang 
disebabkan oleh sinaran UV dan bahan pencemar 
yang boleh merosakkan kolagen dan elastin anda, 
yang membawa kepada penuaan pramatang.

💞 Kulit Kelihatan Lebih Muda


Sedarkah kita bahawa kehilangan kolagen dan elastin menjadikan kulit kita tidak tegang dan berkedut?

Dengan pengambilan CoQ10 ia membantu mengurangkan penguraian kolagen di dalam kulit sekali gus menjadikan kulit kurang garis halus dan kedut, serta dapatkan kulit lebih licin dan lebih anjal.

💞 Meremaja dan Meningkatkan Tenaga


Meremajakan kulit yang sedang mengalami 
penuaan dengan meningkatkan tahap 
CoQ10 tubuh. 

Ia memelihara kulit anda dengan menggalakkan pembaikpulihan sel, meningkatkan pengeluaran sel yang sihat, mengeluarkan toksin, dan menghidupkan 
semula sel-sel baru dengan lebih efektif.

...

So, selepas ni jangan takut amalkan pengambilan suplemen yang baik untuk kulit kita supaya boleh kekal muda dan kulit jadi gebu dan lembut.


Untuk dapatkan COQTROL PLUS SHAKLEE ni mudah saja. Klik gambar di bawah.



Selepas itu hubungi saya untul cara makan yang berkesan dan hasil yang menakjubkan.


Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"


















20181111

MAKANAN YANG BAIK UNTUK MENCUCI HATI

MAKANAN YANG BAIK UNTUK MENCUCI HATI 





🌟DETOX HATI DENGAN DTX COMPLEX.🌟

Kenapa mesti Detox Hati?


Setiap masa setiap hari hati kita bekerja keras untuk memproses bahan kumuh.

Bayangkan apabila hati bekerja " over time "?
Apa kan jadi kepada hati kita? 

Mesti hati kita semakin "penat", sebab tu perlu detox hati untuk bantu tubuh kita menyingkirkan toksin untuk mengembalikan dan mengekalkan kesihatan hati, agar berasa lebih sihat.

Apakah hati?


Hati merupakan organ terbesar dalam tubuh manusia.
Hati dikenali sebagai ‘pusat industri pemprosesan’.
Hati adalah organ unik kerana ia yang mampu membina dirinya sendiri.
Sebab itu organ hati boleh didermakan sebahagiannya, kerana ia mampu memperbaiki dan membina organnya semula.




Apa fungsi hati?


♡Bertindak sebagai ‘penapis’ dan ejen detoksifikasi.
♡Mengawal paras gula dalam darah.
♡Penting untuk metabolisma lemak.
♡Memproses nutrien yang diserap daripada usus kecil.
♡Merembes jus hemperdu ke dalam usus kecil untuk mencernakan lemak.
♡Menghasilkan pelbagai jenis bahan kimia daripada bahan mentah yang diserap daripada usus untuk badan berfungsi.
♡Menyahtoksin bahan kimia merbahaya



Apa itu DTX Complex Shaklee?


DTX® Complex diformulasi khas dengan ekstrak biji milk thistle, cendawan reishi, schizandra chinensis, dandelion, kunyit dan articok yang melindungi dan merangsang fungsi tubuh untuk mengekalkan hati yang sihat.

Fungsi yang ada dalam DTX Complex:


1. Ekstrak biji benih pokok susu tisel (milk thistle seed)

☙Melindungi hati daripada toksin, termasuk bahan kimia, dadah, ubatan dan bahan kimia
☙Mengurangkan radang masalah hati seperti Hepatitis dan sirosis
☙Mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alkohol
☙Membantu masalah kulit seperti psoriasis dan eczema

2. Artichoke

☙Membina semula sel hati
☙Merangsang pengaliran hempedu

3. Dandelion

☙Membantu fungsi hati(bagus untuk hati bengkak)
☙Membantu penghadaman
☙Membantu mencegah batu karang
☙Membantu merawat endometriosis.
☙Bertindak sebagai julap lembut untuk semblit
☙Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi melawan anemia
☙Melawan tumor dan kanser
☙Merendahkan paras gula dalam darah.
☙Baik untuk kembung dan lebihan air

4. Kunyit

☙Mengandungi curcumin yakni sejenis antioksidan
☙Meningkatkan kesan antikeradangan dan mengurangkan kesakitan
☙Mempunyai kesan anti-viral terhadap HIV

5. Reishi mushroom (Ling Zhi)

☙Membina imuniti tubuh - mencegah atau merawat kanser
☙Mengurangkan masalah bronkitis. sinusitis
☙Merawat sindrom keletihan kronik
☙Membantu mencegah penyakit jantung

6. Schizandra Chinensi

☙Ekstrak biji benih dari Schizandra ini mengandungi anti-oksida
☙Membantu merangsang sintesis protin, meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi dan memperlahankan pembentukan toksin

...

Secara kesimpulannya, DTX Complex ini membantu kita menyingkirkan toksin, menjaga kesihatan hati dan juga menggalakkan fungsi hati yang sihat.


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.*

Dapatkan produk Shaklee dan konsultasi percuma hari ini.




Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"




















20181109

Vitamin Naikkan Hb Ibu Hamil

VITAMIN NAIKKAN HB IBU HAMIL.


Alhamdulillah sepanjang mengamalkan multivitamin ni semasa pregnant, tiada masalah kurang darah.

Masalah utama saya dulu masa pregnant adalah suka memilih makan. Bila memilih makan ni salah satu risikonya adalah badan tidak mendapat nutrisi yang mencukupi.

Untuk pastikan saya dan baby cukup berkongsi zat makanan saya beli Vitalea ni. Tengok review hampir setiap ibu hamil rasa puas hati dengan Vitalea ni.

So, hari ni saya share sikit pasal VitaLea Shaklee ni..

🌟multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia!

🌟Setiap tablet Vitalea ni lengkap dengan 12 vitamin dan 7 mineral penting seperti yang disarankan oleh RDA

🌟Diformulasikan secara komprehensif dan seimbang

🌟Diselaputi dengan spirulina

🌟Mineral yang terkandung dalam Vitalea mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil

🌟Ada ujian klinikal yang membuktikan pengambilan Vitalea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.

🌟Paling hebat Vitalea ni dipilih oleh Center of Science di US sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN dalam Public Interest tahun 2000.😍


Antara kebaikan Vitalea ni yang kamu kena cuba adalah:.


✿ Memberi tenaga, badan rasa cergas saja.

✿ Membantu sistem memori untuk fokus.

✿ Merupakan pelengkap nutrisi, sesuai lah yang tidak suka makan sayuran.

✿ Meningkatkan sistem produktif terutama bagi remaja yang sedang membesar 

✿ Membantu dalam stimulasi metabolisma.

✿ Membantu melambatkan proses penuaan juga.

✿ Bagus dalam melindungi fungsi buah pinggang, jantung, hati.

Alhamdulillah saya sendiri sangat suka Vitalea ni. Sepanjang pregnant Hb makngain 12.0 ke atas. Badan pula rasa bertenaga, tidak cepat lesu.

1 botol Vitalea ni tahan dalam 2 bulan. Memang berbaloi beli.







SIAPA YANG MEMERLUKAN MULTI-VITAMIN

💙 Wanita hamil dan menyusukan baby
💙 Perokok
💙 Pengamal vegetarian
💙 Peminum alkohol yang tegar
💙 Warga tua yang tidak boleh menyerap vitamin B12
💙 Mereka yang gemar makan masakan panas


Jika anda dalam kategori di atas, bolehlah beli Vitalea ni secara online. Pembayaran melalui kad kredit atau kad debit. Klik esell di bawa untuk pembelian ya 



Hubungi saya untuk info lanjut, dan untuk cara pemakanan Vitalea yang lebih tepat untuk kesan yang terbaik.


Baca juga.: vitamin ibu hamil

Hb naik 16.


..

Luv,

Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

Id Shaklee: 1241112

Pengedar Shaklee Bebas

Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar"

Baca juga.: kulit nampak muda dengan..







20181107

VITAMIN TAMBAH SELERA MAKAN ANAK




VITAMIN TAMBAH SELERA MAKAN ANAK.


Assalamualaikum.

Entri kali ni Saheera mahu kongsikan pengalaman Saheera dengan anak lelaki.

Dulu anak lelaki saya ni lahir pada 36 minggu 1 hari. Berat pula 2.5kg sahaja. Kecill saja. Tapi alhamdulillah sekarang membesar dengan sihat.😊

Kalau dulu rasa rendah diri sangat bila ahli keluarga membanding-bandingkan saiz anak saya dengan saudara yang lain.

Anak saya ni memang kuat makan, tapi berat susah nak naik, lepas tu cepat sakit pula. Hampir tiap 2 minggu akan sakit.

Sebagai mak, saya memang risau, macam2 dah buat tapi anak tetap macam tu juga.

Tapi sejak kenal MEALSHAKE ni, saya bersyukur sangat anak saya dapat perubahan positif. Berat badan semakin normal. Sakit pun jarang singgah. So far sepanjang 2018 ni baru 3 kali sakit. Alhamdulillahh..

Dari itu, saya memang konsisten bagi Mealshake ni.

MEALSHAKE FOR KIDS 😊

Pastinya MEALSHAKE Shaklee ni multivitamin lengkap dengan nutrisi untuk si manja😍. Bancuh dengan susu pilihan dah cukup. Anak saya suka minum.


Kalau ada ibu-ibu yang mengalami masalah seperti berikut:

● Si manja sembelit
● Kurang selera makan
● Mudah demam
● Yang gemar memakan makanan ringan

Bolehlah ikhtiar dengan MEALSHAKE Shaklee ni. Vitamin untuk tambah selera anak.

Kenapa Mealshake Shaklee??😊😊

🌸Rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak

🌸Sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas

🌸Sesuai untuk seisi keluarga

🌸Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga

🌸Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak

🌸Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak

🌸Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan

🌸Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa

🌸Meningkatkan selera makan anak

🌸Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa

🌸Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
menangani masalah sembelit pada kanak-kanak

🌸Amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti



Order mealshake di sini menggunakan kad kredit atau kad debit  


Jom lihat testimoni ibu2 yang sudah meggunakan Mealshake ni dengan anak mereka.

Meashake bantu tingkatkam.selera makam


Selera ada bertambah.


Anak tiada sembelit.


Sembelit tiada, selera makan bertambah



Alhamdulillah, ramai ibu2 puas hati dengan keberkesanan Mealshake ni.

Kalau ibu berminat untuk beli boleh ORDER DI SINI juga.

Selepas tu hubungi saya untuk cara pemakanan yang berkesan ya.😊
.
.
.

BACA: KEBAIKAN COLLAGEN



Luv,

Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

Id Shaklee: 1241112

Pengedar Shaklee Bebas

Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH


"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"




















SET DETOX SHAKLEE

SET DETOX  SHAKLEE : Untuk permulaan baharu yang sihat. Mengapa Perlu Detox? Setiap hari, badan kita terdedah kepada toksin dari pe...