20190111

NUTRISI UNTUK IBU MENYUSUKAN ANAK





Ramai ibu yang sudah tidak endah kepada keperluan nutrisi selepas melahirkan seperti keprihatinan ketika mereka sedang mengandung.

Tahukah anda?
Keperluan kalori ketika anda menyusukan bayi adalah LEBIH daripada keperluan kalori ketika anda mengandung?
Ibu menyusu memerlukan purata kalori Ibu yang menyusu memerlukan antara 300 hingga 400 kalori sehari LEBIH daripada kalori yang diperlukan semasa mengandung.
Kajian juga ada menyatakan bahawa, ibu menyusu yang kurang daripada pengambilan 1500 hingga 1800 kalori sehari boleh berisiko mengalami ‘susu drop’ secara tiba-tiba dan mendadak.
Oleh itu, adalah penting untuk ibu menyusu memastikan pengambilan kalori yang mencukupi melalui makanan yang berkhasiat dan seimbang.

Selain itu, ibu boleh mengambil makanan tambahan sebagai membantu melengkapkan keperluan nutrisi yang diperlukan setiap hari.

Memperkenalkan Set Menyusu Shaklee yang lengkap untuk membekalkan nutrisi kepada ibu menyusukan anak 



Set Penyusuan Ibu yang membantu meningkat kuantiti dan kualiti air susu ibu 


Khasiat Set Menyusu Shaklee

ESP
Protein penting semasa hamil dan selepas kelahiran. Fungsinya adalah untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan bayi. Selepas bersalin protein diperlukan untuk penghasilan susu ibu dan memberi khasiat yang diperlukan untuk bayi membesar dengan sihat. Ibu menyusu perlukan 70gm protein sehari untuk membantu mereka dalam proses penyusuan yang sihat. ESP membekalkan protein yang mencukupi untuk diet harian ibu. Ia juga sangat sesuai untuk mengawal diabetes semasa hamil atau selepas bersalin kerana nilai Indeks Glisemiknya hanya 39.
ALFALFA
Kandungan kaya dengan fiber membantu penghadaman dan mengelakkan sembelit. Dikenali sebagai tumbuhan yang berupaya berfungsi sebagai milk booster kepada susu badan. Digunakan secara tradisional untuk menambahkan susu ibu.
VITAMIN C
Diperlukan untuk membantu penyerapan zat besi yang diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan hemoglobin untuk kelancaran peredaran darah. Penting untuk penghasilan kolagen untuk perkembangan otot dan tulang rawan bayi.
VITALEA
Sangat penting sebagai salah satu komponen penting zat besi untuk membawa oksigen ke seluruh badan. Kekurangan zat besi akan menyebabkan anemia iaitu kekurangan zat besi yang kronik. Multivitamin ini juga membekalkan tenaga untuk ibu.
OSTEMATRIX
Kandungan kalsium, magnesium dan vitamin D melengkapkan lagi ostematrix. Ibu memerlukan 1000mg kalsium sehari. Ia diperlukan untuk pengecutan otot yang sihat. Susu ibu terdiri daripada 40% kalsium.
OMEGA GUARD
Memgandungi DHA dan EPA .DHA sangat diperlukan untuk otak yang cerdik, disalurkan melalui susu ibu supaya bayi anda mendapat khasiat yang sebaiknya. Wanita menyusu memerlukan 300mg DHA sehari.


...

Testimoni Set Menyusu Shaklee 


Bantu atasi kurang air susu selepas bersalin. Badan pula tak penat walaupun berjaga malam.

Penangan ESP yang bantu air susu ibu bertambah banyak dan pekat.

Air susu jadi pekat. Baby menyusu pun cepat kenyang.

Dengan Set Menyusu ni juga boleh bantu ibu buat stok EBM untuk si baby.


Jika ibu ada masalah air susu berkurang, boleh cuba ambil Set Menyusu Shaklee ni. InsyaAllah membantu ibu mendapat nutrisi yang cukup sekaligus membantu meningkatkan kuantiti air susu.

Paling penting kena yakin air susu banyak, kerap mengosongkan breast dan makan dan minum secukupnya.

...


ORDER DI SINI



Hubungi saya untuk jadual pemakanan yang lebih tepat dan dapat penerangan yang lebih jelas mengenai produk ini.

Luv,

❤Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

❤Id Shaklee: 1241112

❤Pengedar Shaklee Bebas

❤Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"


















No comments:

Post a Comment

 LOW IMUN DAN MUDAH JATUH SAKIT? Why not amalkan suplemen Vitamin C sebiji sehari? PROMOSI VITAMIN C SHAKLEE Ia terbukti melalui kajian bole...