20181008

TIPS HILANGKAN EYEBAG.




Sebelum nak hilangkan eyebag ni, kena lah tau kenapa eye bag ni boleh terjadi. Eyebag atau mata panda ni adalah lingkaran hitam bawah mata yang memberi 'signal' bahawa ada sesuatu yang tak 'kena' tentang badan anda.

Selalunya adalah disebabkan keletihan dan tak cukup tidur.
Boleh juga disebabkan masalah kekurangan air dalam badan, masalah buah pinggang, metabolisma rendah dan ada sebahagian kes disebabkan anemia.

Antara sebab lain, adalah alergik yang anda alami tanpa sedar, kes macam ni kenalah jumpa doctor ya untuk pastikan punca akergik tu.

Tambahan pula kulit bawah mata adalah 4 kali lebih nipis berbanding kulit di bahagian lain. Dan, tahukah anda, anda berkelip 15,000 kali dalam masa sehari, dan udara, cuaca, cahaya matahari, semuanya memberi kesan pada muka.

So, di sini saya kongsikan..

TIPS HILANGKAN EYEBAG.


1. Minum Lebih Banyak Air


Kantung bawah mata sering disebabkan oleh tumpuan garam yang tinggi akibat penahanan air di kawasan tersebut. Anda mungkin bangun dengan kantung mata selepas mengambil makanan yang masim atau menangis pada waktu malam; sama ada dari makanan atau air mata, garam dapat menarik air ke muka anda dan menyebabkannya terkumpul di bawah mata anda. So, minum air lebih banyak.
2. Pelega Timun (Cucumber relief)
Timun adalah ubat semula jadi yang hebat untuk menyingkirkan bengkak di bawah mata. Ambil 2 keping timun segar yang sejuk dan letakkannya di mata anda selama 25 minit. Bersantai dengan kedinganan yang melegakan dari kepingan timun atas mata anda lalu jatuh tidur sekejap, ia akan membantu menyegarkan minda anda dan juga mata anda. Khasiat antiradang dari timun dingin juga akan membantu mengurangkan tisu bengkak secara semula jadi.
3. Telur Dadar Putih (Egg-white)


Pukulkan beberapa telur putih ke dalam mangkuk, lalu sapukannya ke sekeliling mata anda dengan berus. Tunggu lebih kurang 20 minit sehingga adunan menjadi kering dan kulit anda mula berasa ketat, sebelum membasah muka anda dengan air suam.
4. Menguruskan Alergi Anda
Musim alergi dan mata yang berair, bengkak muncul secara serentak. Di sini ada satu berita baik: Ubat-ubat dari kaunter yang anda ambil untuk alergi, selesema, atau jangkitan sinus dapat menghentikan bengkak pada mata anda dan juga hidung anda yang berhingus.
5. Menukar Kedudukan Tidur
Adakah anda seorang yang tidur sisi atau meniarap ? Daya gravity menyebabkan bendalir terkumpul di bawah mata anda, yang mungkin menjelaskan kemunculan kantung mata yang bedebah itu. Cuba tidur menelentang dan tambah bantal lebih di bawah kepala anda.
6. Uncang Beg Teh
Teh berkafeina yang mengandungi tanin semula jadi, adalah diuretic sederhana yang telah lama diguna oleh nenek dan model untuk mengurangkan bengkak mata. Rendamkan dua beg teh dalam air suam, kemudian menyejukkan beg selama beberapa minit di dalam peti sejuk. Letakkan satu beg teh pada setiap mata selama lima minit, dan mata anda akan rasa segar dan kelihatan lebih berseri.
7. Menggunakan Krim Mata
Krim mata yang betul dapat membantu anda menghindari dan menghilangkan eyebag. Dan pastinya produk yang terbaik adalah brand Shaklee.
Eye Treatment Youth Shaklee

YOUTH Restoring Eye Treatment


  • Mengandungi Campuran Peptida yang unik yang ditunjukkan dalam kajian klinikal untuk mengurangkan penampilan garis dan kedutan di sekeliling mata, dan kaki gagak dalam hanya 7 hari. *
  • Mengurangkan penampilan bengkak dan lingkaran hitam. **
  • Membantu melicinkan kontur mata dan kelihatan tegang dan hidrat. **
  • Mempunyai hujung penyejukan yang unik yang menyegarkan dan memberi tenaga kepada kawasan mata dengan urutan yang lembut pada aplikasi. Betapa sejuknya!
  • Rawatan mata semua ini adalah tambahan penting kepada Regimen Anti Penuaan Advanced Youth (gunakan selepas toner dan sebelum serum anda). Ia sesuai untuk wanita dan lelaki dari semua peringkat umur dan mendapatkan kulit terhidrat, segar, dan lebih berseri.
Youth Restoring Eye Treatment diperbuat dengan bahan pelembap dan anti-penuaan yang kuat dan botani, termasuk Peptida Blend, Licorice Extract, dan Lotus Japonicus yang kuat serta Schisandra Chinesis, bersama-sama dengan Hyaluronic Acid, Muscadine Grape dan Vital Repair + ® Complex.
Ia sesuai untuk pemakai kanta sentuh, mengandungi bekalan 60 hari dan seperti semua produk-produk ANDA kami adalah:
  • Telah diuji oleh Pakar Oftalmologi
  • Bukan komedogenik
  • Telah diuji oleh Ahli dermatologi
Youth Restoring Eye Treatment digunakan pada siang dan malam dan tidak akan menjadi masalah jika anda terlupa memakai makeup pada wajah anda.
Nak dapatkan Eye Treayment boleh hubungi saya di 01119555328.

Atau klik terus untuk beli.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c4c098da87a0479321cb01b53c16139c
Eye Treatment ni dah terbukti berkesan untuk hilangkan masalah eyebag yang dialami.
Semoga perkongsian ini boleh membantu mengatasi masalah eyebag anda.
Terima kasih. Jumpa di entri akan datang.😉


Luv,

Saheera : 📲 http://Saheera01119555328.wasap.my

Id Shaklee: 1241112

Pengedar Shaklee Bebas

Area Tambunan-Ranau Sabah


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK ANDA, RUNDINGAN/ KONSULTASI TERBAIK. BIMBINGAN DAN TUNJUK AJAR CARA DAN JADUAL MAKAN VITAMIN DISERTAKAN DENGAN LENGKAP.

COD AREA TAMBUNAN-RANAU SABAH

POSLAJU SERATA MALAYSIA, LUAR NEGARA PUN BOLEH

"testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan"



















1 comment:

 LOW IMUN DAN MUDAH JATUH SAKIT? Why not amalkan suplemen Vitamin C sebiji sehari? PROMOSI VITAMIN C SHAKLEE Ia terbukti melalui kajian bole...